BLOG

MTC2016 – najważniejsze informacje

Cześć!

za 3 dni widzimy się w Szczawnicy, więc przekazujemy Wam kilka informacji, które mogą być pomocne przy ostatnich przygotowaniach, pakowaniu na rajd i ogarnięciu logistyki na miejscu.

BAZA ZAWODÓW
Szkoła Podstawowa w Szczawnicy, ul. Główna 12. Baza i biuro zawodów będą dokładnie na sali gimnastycznej, na tyłach szkoły. W dzień powinna być otwarta brama i jest możliwy wjazd od strony ulicy Głównej. Późnym wieczorem lepiej skręcać wcześniej, przed Willą Marta i podjeżdżać pod szkołę od tyłu.
Baza jest dla was dostępna od piątku do niedzieli. Będzie to również przepak dla obu tras – strefa zmian C.
Przy sali są toalety, prysznice, a także dostęp do czajnika, kawy, herbaty, etc.

ODPRAWY
Odprawa dla trasy długiej: piątek, 21:00.
Odprawa dla trasy krótkiej: sobota: 7:15.
Odprawa dla trasy pieszej: brak.

Mapy rozdajemy na odprawie, dla trasy pieszej na około 15 minut przed startem.

WYJAZD NA START I START
Trasy rajdowe nie startują ze Szczawnicy. Wyjazd na start – trasa długa, godzina 6:00. Trasa krótka: godzina 8:00.
Trasa piesza startuje z bazy zawodów.
UWAGA: Do autokaru należy zabrać swój przepak do strefy zmian A.

PRZEPAKI
Trasy rajdowe
Od początku do końca jesteście samowystarczalni, co zapakujecie do przepaków, to wasze. Dodatkowo w strefie zmian B (po kajakach) i C (baza zawodów) będzie dostęp do wrzątku i herbaty.
Przepak A – zabieracie do autokaru
Przepak B i D (trasa długa) deponujecie w wyznaczonym miejscu w bazie zawodów.
Przepak C – zostawiacie w szkole, w dowolny sposób, macie dostęp do wszystkiego co macie w bazie. W szkole zostają również rowery.

Trasa piesza
Trasa piesza również może zdeponować przepaki – będą to strefy B i D. Dokładne oznaczenie kilometrów, na których znajdują się te przepaki pojawi się jutro na stronie w zakładce TRASA/TRASA PIESZA. Dodatkowo na tych punktach zapewniamy wodę i punkt żywieniowy.

MAPY
Korzystamy z map Compassu. Mapy topograficzne, bardzo dobrej jakości, w skali 1: 50 000. Plus na jednym trekingu i również w trakcie trasy pieszej pojawi się mapa w skali 1:6 500.
Zabezpieczenie map przed warunkami atmosferycznymi w gestii zawodników.

ZADANIE SPECJALNE
Na wszystkich trasach będzie jedno zadanie specjalne. Most linowy z rowerem – dla tras rajdowych. Bez roweru, bo trudno byłoby inaczej – dla trasy pieszej. Czas stop pojawia się tylko w momencie, gdy most jest zajęty przez zespół z innej trasy.

KARTY STARTOWE
Paski zapinane na nadgarstku, wodoodporne, nie rozrywalne. Każdy punkt musi zostać zaliczony przez obu zawodników z teamu. Punkty kajakowe również.

POSIŁEK NA MECIE
Każdy uczestników zawodów otrzymuje bon do wykorzystania w Karczmie u Polowacy na specjalnie przygotowane menu. Bon można wykorzystać w godzinach działania karczmy, szczegóły w biurze zawodów.

TRASA
W schemacie mamy małe zmiany. Układ dyscyplin pozostał, ale po ostatnich ustaleniach z nadleśnictwem zmieniliśmy kilka punktów, więc dystanse trochę się pozmieniały.
Dokładne opisy etapów, dystanse, przewyższenia i profile znajdziecie na stronie:
TRASA DŁUGA: http://mtchallenge.pl/index.php/trasy/130-ar/
TRASA KRÓTKA: http://mtchallenge.pl/index.php/trasy/70-ar/
TRASA PIESZA: szczegóły jutro rano tutaj: http://mtchallenge.pl/index.php/trasy/50-tp/

LOGISTYKA
Jeśli startujecie pierwszy raz albo macie wątpliwości jak zaplanować logistykę, albo co zabrać na rajd to polecam dwa wpisy na naszym blogu, które popełniłem przy okazji On-Sight Adventure Race. Posty Jak zaplanować czas i Co zabrać na rajd.
Sporo informacji znajdziecie również na stronie wydarzenia na FB: https://www.facebook.com/events/1787221041549660/